SAP Müşteri Anaverisi – Sınıflandırma

Müşteri anaverisi üzerinde kullanılabilecek bir çok alan bulunur. Ancak yeni alan ihtiyacı istenilen yeni uygulama ve raporlamalar için artmasından dolayı, mevcut alanların yetersizliği gündeme gelmektedir. Bu işlem için müşteri anaverisinde yeni ek alanlar açmadan SAP standartlarını kullanarak sınıflandırma alanı oluşturulabilmek mümkündür.

Bu işlem için sistem üzerinde Sınıf ve bu bağlı Karakteristik’ler  oluşturulur ve müşteri anaverisine tayin edilir.  Müşteri anaverisi ( XD01 – XD02 – XD03 ) üzerindeki menüde Ekler->Sınıflandırma sekmesi üzerinden oluşturulan sınıf ve bu sınıfa bağlı olan karakteristik değeri seçilebilmektedir.

Sınıf oluşturmak için CL01 işlem kodu kullanılır. Müşteri sınıflandırması için “011” sınıflandırma türü kullanılmaktadır. Sınıf anaverisi içerisinde “Temel vr.” tabında tanım, durum gibi bilgiler doldurulur. “Krkt.” Tabında karakteristikler tayin edilmektedir.

Karakteristik oluşturmak için CT04 işlem kodu kullanılır. Karakteristik için “Temel vr.” tabında tanım, durum bilgilerinin yanı sıra karakteristiğin veri tipi ve karakter sayısı girilmektedir. Örneğin tek karakterli bir alan için “CHAR” ve “1” , durum için “1 onaylı” değerleri girilebilir. “Değer” tabında karakteristik değerleri girilmektedir.

BAPI_CLASS_GET_CHARACTERISTICS Bapi fonksiyonu ile sınıfa tayin edilen karakteristik değerlerine ulaşılabilmektedir.

BAPI_OBJCL_GETDETAIL Bapi fonksiyonu ile müşteri anaverisine belirlenen sınıflandırma değerlerine ulaşılabilemektedir.

Bu fonksiyonda dikkat edilmesi gereken import parametreleri

OBJECTKEY = Müşteri numarası . Ör : 0000100001 , BAPI_OBJCL_CONCATENATEKEY bapi fonkisyonu ile OBJECTKEY değeri alınabilir.

OBJECTTABLE  = KNA1

CLASSNUM = Oluşturulan Sınıf. Ör : ZSDXXXXX

CLASSTYPE = 011

Ayrıca AUSP ve CABNT tablolarını kullanılarak müşteri anaverisinde belirlenen karakteristik değerlerine ulaşılabilir.

 

Bu yazı SAP-SD içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın